Столична влада прийняла рішення за яким з 1 вересня всі бригади невідкладної допомоги Києва підпорядковуватимуться Центру екстреної медичної допомоги і медицини катастроф.
До цього кожна бригада невідкладної допомоги мала своє місце розташування та номер телефону за яким пацієнти мали б викликати спеціаліста на місце. При цьому номер телефону був стандартний міський з 7 цифр, які мало хто міг запам’ятати, через що замість невідкладної допомоги населення одразу дзвонило до 103. Диспетчери ж замість того, щоб швидко приймати виклики швидкої мали розбиратись з пацієнтами та пояснювати їм як додзвонитись до невідкладної допомоги, або ж робили це за них.
«По-перше, щоб викликати додому невідкладну допомогу достатньо буде набрати єдиний і добре відомий усім номер «103». Таким чином, відпадає необхідність дізнаватися і пам’ятати семизначний номер «невідкладки» свого району, а натомість з’являється контроль за викликом вже на етапі його отримання. Адже відомо, що ведеться аудіозапис всіх розмов із диспетчером Центру екстреної медичної допомоги, а номер абонента автоматично ідентифікується. Тож ми сподіваємося значно знизити кількість скарг киян із приводу некоректності медиків чи того, що виклик відмовлялися приймати», — пояснює директор департаменту охорони здоров’я КМДА Валентина Гінзбург.
З урахуванням того, що МОЗ України планує облаштувати сучасні диспетчерські в кожному регіоні країни, такі зміни дозволять швидко виключити проблему нецільових викликів швидкої допомоги. В той же час необхідно враховувати, що в диспетчерських центрах мають працювати кваліфіковані кадри, які зможуть самостійно виявляти коли на виклик має виїхати невідкладна допомога, а коли екстрена.
Комментировать