Вибір редакції Новини

Чи зобов’язаний сімейний лікар приїжджати на виклик додому?

Сімейний лікар - Медпросвита

У Порядку надання первинної медичної допомоги, затвердженому МОЗ, зазначається, що первинна медична допомога надається під час особистого прийому пацієнта в медичному закладі.

  • Лікар може виїхати до пацієнта додому, але не зобов’язаний це робити лише тому, що пацієнту далеко їхати чи він не має коштів на проїзд.
  • Крім того, лікар може надати консультацію телефоном чи за допомогою відеозв’язку. Знову ж таки, якщо вирішить, що це доцільно.

Про правила дзвінків і повідомлень на особистий номер лікаря ми розповімо трішки детальніше

Наказ МОЗ говорить, що лікар надає первинну медичну допомогу під час особистого прийому пацієнта. Водночас, лікар може прийняти рішення надати таку допомогу дистанційно за допомогою засобів зв’язку, але відповідно до режиму роботи закладу, в якому він працює. Також потрібно враховувати, що у години прийому пацієнтів сімейний лікар не зможе відповідати на дзвінки та повідомлення.
  1. Отже, який номер телефону давати пацієнту — власний чи контакт-центру або рецепції (реєстратури) закладу, лікар вирішує сам. Це його право, яке не варто порушувати.
  2. У свою чергу, пацієнт має право дізнатися контакти, за якими він може звернутися в разі виникнення певних ситуацій. Це може бути, наприклад, номер телефону реєстратури амбулаторії.
  3. Якщо ви отримали особистий номер лікаря або дозвіл писати повідомлення в месенджер, пам’ятайте про загальноетичні засади спілкування.
  4. Домовтеся, у яких ситуаціях та в який час можна звертатися. Не варто дзвонити чи писати занадто рано чи пізно, вночі чи у вихідний, коли лікар відпочиває. Медичні послуги, які надають терапевт, педіатр та сімейний лікар, не належать до екстрених. Тому вони приймають пацієнтів лише в робочі дні та години.
  5. Якщо лікар не відповідає на повідомлення або не піднімає слухавку, це може означати, що він веде прийом або зайнятий, і слід зачекати.
  6. Пишучи повідомлення чи телефонуючи, варто одразу назвати себе й перейти до суті питання. Не слід надсилати лікареві аудіо- та відеоповідомлень, їх не завжди зручно переглядати.
Якщо виникає невідкладна ситуація, потрібно телефонувати до 103 або самостійно їхати до приймального відділення лікарня. Воно працює цілодобово, і такі випадки не потребують направлення від сімейного лікаря.
У неробочі дні та години в амбулаторіях зазвичай працює черговий кабінет, туди також можна звернутися, коли у вашого сімейного лікаря вихідний.
Лікарі постійно опікуються нашим здоров’ям, тож варто дотримуватися цих нескладних правил, щоб потурбуватися про них.

Також рекомендуємо почитати, що входить у список безоплатних медичних послуг у сімейного лікаря: тут.

Читайте рубрику: Новини МедПросвита| Територія пацієнта

Комментировать

Нажмите для комментария

    Ми на Facebook