До уваги Наші за кордоном

Швидка допомога в Нідерландах – факти які вас здивують!

 

В Нідерландах кожен в обов’язковому порядку повинен бути застрахований. Тому витрати будуть покриватися страховою компанією (або в повному розмірі, або частково: залежить від ситуації і багатьох чинників).

 

 

Наш постійний експерт з Нідерландів — Анна Пікулик, продовжує розповідати про незвичайні факти місцевої медицини.

 

 

Анна Пікулик

Анна розкажіть, як потрібно діяти в першу чергу, якщо раптово щось сталося зі здоров’ям? Куди звертатися і за яким номером дзвонити?
Перш за все, потрібно телефонувати своєму сімейному лікарю. У кожного є свій особистий.

Якщо телефонуєш не в робочі години, то не додзвонишся. Але в такому випадку можна дзвонити в hiusartsenpost (загальний пост сімейних лікарів). В кожному місті є свій номер.

Наприклад в Амстердамі це тел: 0880030600.

Але в випадку надзвичайної ситуації потрібно завжди телефонувати 112. На дзвінок відповідає спеціалізована людина і запитує з ким ви хочете зв’язатися…поліція, пожежна, швидка.

 

Ще один цікавий факт, якщо американець, перебуваючи в Нідерландах набере 911, то автоматично попаде на 112.

 

Скільки коштує послуга виклику швидкої в Нідерландах?

Якщо це невідкладна швидка допомога, то витрати покриває страхова компанія. Не скажу скільки коштує виклик, бо лікарня направляє рахунок не додому, а зразу в страхову компанію.

 

Скільки часу потрібно чекати швидку допомогу після виклику?

Невідкладна допомога приїжджає за 15 хв.

 

Взагалі в Нідерландах є три різних типи транспорту швидкої допомоги:

Швидка категорії А1 : швидка використовується, коли є небезпека для життя або ситуація, що призведе до непрацездатності пацієнта.

 

 

Прикладами цього є: дорожньо-транспортні пригоди, утоплення, зупинка дихання або зупинка серця. Швидка допомога повинна бути на місці протягом 15 хвилин з моменту повідомлення. Швидка вмикає сирену. Така швидка викликається по телефону 112.

 

Швидка категорії А2: швидка використовується, коли немає безпосередньої загрози життю, але необхідна негайна допомога для пацієнта.

 

Прикладами цього є: Незначні травми та хронічні хвороби в фазі загострення. Машина швидкої допомоги повинна бути в протягом 30 хвилин. Швидка використовую сирену тільки тоді, коли це необхідно.

 

Швидка категорії Б / транспорт на замовлення. Під цим видом транспорту стоять всі інші виклики швидкої.

Це транспорт між двома лікарнями для обстеження або лікування, людей, які повинні бути забрані з будинку, або людей, яких виписали з лікарні і вони повинні транспортуватися в лежачому положені.

 

 

Наприклад: після отримання травми на лижному курорті пацієнта депортує така швидка назад в Нідерланди. Такі поїздки не заплановані і не завжди виконуються вчасно. Хоча статистика показує, що 95% таких швидких є вчасними. В багатьох випадках, таким сервісом займаються приватні компанії.

 

Також є літаюча швидка допомога. Медичні гвинтокрили спеціально обладнанні сучасним та необхідним медичним обладнанням, повністю адаптованого до стану пацієнта. Використовуються в екстремальних ситуаціях, коли звичайна швидка не може доїхати до місця призначення або потрібна екстрена швидка госпіталізація пацієнта. Гвинтокрил викликається по внутрішнім каналам зв’язку (залежно від ситуації).

 

 

Приклади: людина після важкої аварії; перевезення з іншої країни, якщо пацієнт потрапив в аварію і має серйозні проблеми з диханням, або недоношена, щойно народжена дитина (в інкубаторі разом з матір’ю назад в їх власну країну) та ін.

 

Відшкодування невідкладної допомоги залежить від виду транспорту та страхового полюсу пацієнта. Можливе повне відшкодування (страхова компанія покриває всі затрати) до максимум 300 км проїханих машиною швидкої.

 

Якщо немає грошей на лікування, і щось раптове трапилося зі здоров’ям? Чи наддадуть допомогу в лікарні без грошей?

 

В Нідерландах кожен в обов’язковому порядку повинен бути застрахований. Тому витрати будуть покриватися страховою компанією (або в повному розмірі, або частково: залежить від ситуації і багатьох чинників).

 

Е різні типи страхових полюсів. Перед тим як оформити договір з страховою компанією, потрібно переглянути список витрат, які покриваються.

Наприклад, я плачу 130 євро в місяць. Є багато чого моя страхова компанія покриває, але існує також «власний риск» 385 євро. Таким чином, все те, що виходить поза межі 385 євро, покривається страховою.

Тобто витрати становлять 500 євро. Я плачу 385 євро, а решта – страхова компанія.

 

 

З найкращими побажаннями

Анна Пікулик

 

Інтерв’ю підготувала

Наталя Вітько

 

 

Комментировать

Нажмите для комментария