Новости

Розміщення реклами рецептурних препаратів в спеціалізованних ЗМІ не є порушення закону

Керуючись чинним законодавством України, Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі — АМКУ) визнало, що розміщення рекламної інформації про заборонені до рекламування лікарські засоби у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також тих, що розповсюд­жуються на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики (у розумінні ст. 21 Закону України «Про рекламу») не є порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Розміщення в спеціалізованих виданнях реклами рецептурних лікарських засобів дозволяється, оскільки обмеження щодо їх рекламування, встановлені ст. 21 Закону Украї­ни «Про рекламу», не поширюються на рекламу лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.

Таким чином, усі питання щодо розміщення інформації про заборонені до рекламування ліки в спеціалізованих ЗМІ з боку АМКУ знято.

Зазначимо, що згідно з відомостями Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності газета «Щотижневик Аптека» (свідоцтво від 26.12.2016 р. серії КВ № 22438-12338 ПР) є спеціалізованим виданням, призначеним для розповсюдження серед медичних та фармацевтичних працівників.

Законодавством передбачені 4 елементи, які повинні обов’язково міститися в інформації для фахівців:

  •    назва лікарського засобу;
  •    характеристика;
  •    лікувальні властивості;
  •     можливі побічні реакції.

Однак законодавцем не заборонено надавати додаткову інформацію — графіки, схеми, логотипи, ціна товару і т.д. Головні принципи при цьому — обгрунтованість і логічність використання того чи іншого елемента, дотримання вимог законодавства про інтелектуальну власність і відсутність прямого рекламного ефекту.

Законодавством передбачено, що в разі спонсорства фармацевтичні компанії можуть вказати лише назву або найменування та знака для товарів і послуг спонсорів.

«Стимулами» для виконання законодавства в сфері промоції є в першу чергу штрафи. Так, Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (Госпотребслужба) здійснює нагляд за рекламою, може накласти штрафи в розмірі 5-кратної вартості розповсюдженої реклами.

Крім цього, АМКУ здійснює нагляд за всією промоцією (здійснює захист від недобросовісної конкуренції: неправдива інформація і інформація, що порушує принципи конкуренції). Максимальна сума штрафу не повинна перевищувати 5% доходу від реалізації відповідного товару за минулий звітний рік.

Комментировать

Нажмите для комментария

Здравствуйте,
Выйти

Мы на Facebook