Керуючись чинним законодавством України, Київське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі — АМКУ) визнало, що розміщення рекламної інформації про заборонені до рекламування лікарські засоби у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також тих, що розповсюджуються на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики (у розумінні ст. 21 Закону України «Про рекламу») не є порушенням законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Розміщення в спеціалізованих виданнях реклами рецептурних лікарських засобів дозволяється, оскільки обмеження щодо їх рекламування, встановлені ст. 21 Закону України «Про рекламу», не поширюються на рекламу лікарських засобів, медичних виробів та методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, яка розміщується у спеціалізованих виданнях, призначених для медичних установ та лікарів, а також яка розповсюджується на семінарах, конференціях, симпозіумах з медичної тематики.
Таким чином, усі питання щодо розміщення інформації про заборонені до рекламування ліки в спеціалізованих ЗМІ з боку АМКУ знято.
Зазначимо, що згідно з відомостями Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності газета «Щотижневик Аптека» (свідоцтво від 26.12.2016 р. серії КВ № 22438-12338 ПР) є спеціалізованим виданням, призначеним для розповсюдження серед медичних та фармацевтичних працівників.
Законодавством передбачені 4 елементи, які повинні обов’язково міститися в інформації для фахівців:
- назва лікарського засобу;
- характеристика;
- лікувальні властивості;
- можливі побічні реакції.
Однак законодавцем не заборонено надавати додаткову інформацію — графіки, схеми, логотипи, ціна товару і т.д. Головні принципи при цьому — обгрунтованість і логічність використання того чи іншого елемента, дотримання вимог законодавства про інтелектуальну власність і відсутність прямого рекламного ефекту.
Законодавством передбачено, що в разі спонсорства фармацевтичні компанії можуть вказати лише назву або найменування та знака для товарів і послуг спонсорів.
«Стимулами» для виконання законодавства в сфері промоції є в першу чергу штрафи. Так, Державна служба України з питань безпеки харчових продуктів і захисту споживачів (Госпотребслужба) здійснює нагляд за рекламою, може накласти штрафи в розмірі 5-кратної вартості розповсюдженої реклами.
Крім цього, АМКУ здійснює нагляд за всією промоцією (здійснює захист від недобросовісної конкуренції: неправдива інформація і інформація, що порушує принципи конкуренції). Максимальна сума штрафу не повинна перевищувати 5% доходу від реалізації відповідного товару за минулий звітний рік.
Комментировать