Заступник міністра охорони здоров’я Роман Ілик розповів, що фармкомпанії зловживають якістю та кількістю реклами лікарських засобів, чим створюють умови, в яких хворі займаються самолікуванням.
«Та агресивна реклама, яка направлена на нас, як на споживачів, достатньо часто неправдива і маніпулятивна. Об’єм такої реклама, а це, приблизно 3-7 роликів із 10 на телебаченні і радіо, маніпулює свідомістю споживачів. В підсумку ми маємо високий процент самолікування, що підтверджується соціологічними дослідженнями – 69% хворих не йдуть до лікарям, а йдуть в аптеку і купують препарати, які самі собі призначили, орієнтуючись, зокрема на рекламу», — заявляє заступник міністра.
Наразі в МОЗ йде робота над законопроектом, який змусить фармацевтичні компанії рекламувати свої препарати правдиво, пояснюючи для чого він використовується, при цьому буде заборонено використовувати в рекламі професійних акторів.
«В умовах безконтрольної реклами виникає питання: чим лікуються українці, наскільки ліки, якими вони лікуються, ефективні та безпечні», — пояснює Роман Ілик.
Тут необхідно приділити особливу увагу біологічно активним добавкам, які продаються в Україні у великій кількості, при цьому, деякі фармкомпанії навмисно реєструють свої лікарські засоби, як БАД, а не ліки. Головним чином це дозволяє легше вийти на ринок та споживачів, в той же час виникає питання щодо безпечності та ефективності такого препарату. В якості прикладу можна назвати наче аналоги лікарського засобу гепатопротектора «Гептрал», які носять назви «Агепта» та «Аделів». При цьому ці аналоги чомусь зареєстровані саме як БАДи, а не лікарські засоби, але їх виробники заявляють, що це справжній аналог.
«Як правило, це симптоматичне лікування, яке знімає симптоми, але не лікує захворювання. Все це веде до ускладнень, хронічного стану, а іноді і летального наслідку. Самолікування, до речі, є однією з причин, чому в Україні живуть на 11 років менше, аніж у країнах Європи», — підкреслює заступник міністра.
Введіть рецептурний відпуск препаратів аптеками і реклама більше не знадобиться.