Новини

МОЗ планує посилити контроль за рекламою лікарських засобів на телебаченні

Міністерство охорони здоров'я України_синяя_табличка, медпросвіта

Згідно заяві Міністерства, значна кількість реклами продукції фармацевтичних компаній має порушення. Потрібні зміни в законодавстві.

Чіткого механізму контролю за складом реклами лікарських засобів на сьогодні в Україні немає. Цим, на думку представників Міністерства, користуються, як фармацевтичні компанії для просування своїх товарів, на які не потрібні рецепти, так і теле- радіокомпанії.

О.А. Голубовська про доповідь ВООЗ про фальсифікати та неякісні лікарськи препарати: «Не завжди винуваті «лікарі-вбивці»

Офіційна публікація прес-служби Міністерства повідомляє, що на деяких телеканалах реклама лікарських засобів складає майже 50 відсотків від загальної кількості реклами. В середньому ж приблизно 30 відсотків, якщо брати телебачення та радіо. Дані були взяти з доповіді Національної ради з питань телебачення та радіомовлення, яка проводила моніторинг на початку року.

Обурення Міністерства пояснюється тим, що порушується одна з важливіших частин Закону «Про рекламу» — заборона гарантування ефективності лікарських засобів в рекламних роликів.

«Найбільшою проблемою реклами лікарських засобів є свідоме маніпулювання інформацією про препарат та його властивості. Така реклама медикаментів спонукає українців до самолікування, яке часто призводить до ускладнень. У Законі “Про рекламу” є дуже чіткі обмеження щодо інформації про препарат, але цим доволі часто нехтують. Відсутність одного компетентного органу та відсутність узгоджених дій між усіма зацікавленими державними органами, роблять випадки зловживань скоріше правилом, аніж винятком», — йдеться в повідомленні прес-служби Міністерства.

Професії «Фельдшер медицини невідкладних станів» та «Терапевт» повернули в класифікатор професій

План дій вже є. Згідно заяві, вже розроблено відповідний законопроект, який дозволить вирішити багаторічні структурні проблеми контролю реклами. Але поки він буде затверджуватись, Міністерство охорони здоров’я буде самостійно моніторити рекламу та передавати всі порушення в органи, які можуть накладати штрафні санкції, а саме – Національна рада та Держпродспоживслужба.

Теги

Комментировать

Нажмите для комментария

    Ми на Facebook

    Вибір редакції