Новини

МОЗ: пацієнт має право оскаржити неправомірне рішення і отримати компенсацію

Міністерство охорони здоров'я України_синяя_табличка, медпросвіта

В МОЗ розповіли, що медична допомога має бути доступною, якісною та безпечною, а підхід до лікування — індивідуальним, без будь-якої дискримінації, пов’язаної зі станом здоров’я. Якщо ж лікар або лікарня порушує правила надання послу, то пацієнт може оскаржити дії медпрацівників.

Пацієнт має свободу вибору: сам обирає заклад охорони здоров’я, лікаря і методи лікування відповідно до рекомендацій лікаря.

Медики мають суворо зберігати медичну таємницю і водночас надавати пацієнту інформацію про стан його здоров’я, варіанти лікування і можливі наслідки. Пацієнт має знати усе про свою хворобу і щоразу надавати згоду на медичне втручання чи відмовлятись нього, коли це не загрожує життю. Саме пацієнт передусім несе відповідальність за стан свого здоров’я, тому право на профілактичні заходи і вакцинацію водночас є і обов’язком кожного.

Серед прав пацієнтів також права на інновації, а у критичних випадках — на попередження страждання і болю.

Відстоювати свої права може і має кожен українець. Повнолітні — особисто, через представника чи колективно (коли скаргу подає група людей). Неповнолітні чи недієздатні — через законних представників.

Пацієнт може поскаржитись усно або письмово. Оптимальний варіант — письмове звернення: зареєстрована заява зобов’язує установу надати вам відповідь.

Тож якщо пацієнт особисто приносить заяву, потрібно зареєструвати її, а якщо поштою, то відправляти потрібно рекомендованим листом чи з повідомленням про вручення. Якщо звернення надсилається електронною поштою, то треба вказувати електронну адресу, на яку маэ прийти відповідь — це вимога Закону України «Про звернення громадян».

У заяві важливо зазначити:

  • прізвище, ім’я, по батькові повністю;
  • місце проживання;
  • суть питання і чітке формулювання прохання чи вимоги; якщо ви хочете бути присутнім при розгляді звернення, потрібно це вказати;
  • підпис і дату.

Рекомендації МОЗ: Якщо ваші права порушують:

  • зверніться до головного лікаря із письмовою заявою/скаргою і попросіть її зареєструвати (в такому разі вам зобов’язані надати відповідь);
  • якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться у департамент/управління охорони здоров’я вашого міста чи області: http://moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja із письмовою заявою/скаргою і попросіть вхідний номер (це допоможе дізнаватися хід розгляду вашого питання);
  • якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію місцевих органів виконавчої влади;
  • якщо не вдалося владнати ситуацію, зверніться на гарячу лінію Уряду за телефоном 1545.
  • Будь-який громадянин має право подати заяву про проведення клініко-експертної комісії до депертаментів охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, а також КЕК МОЗ України.Такі комісії контролюють якість надання допомоги і розглядають усі випадки, в яких може йтися про неналежну допомогу пацієнту — від випадків з розбіжністю діагнозів до летальних.
  • Докладно тут: https://bit.ly/2u4uFlj

Ще один спосіб захисту — звернення до Інспекції з питань захисту прав споживачів.

Незалежно від рівня розгляду звернень це завжди безоплатно. Якщо на жодному з етапів не вдалося владнати ситуацію, пацієнт має право звернутись до суду.

За безоплатною правовою допомогою можна звернутись до Центрів з надання безоплатної правової допомоги, їх адреси: https://bit.ly/2RGd4t9

Якщо ви отримали рішення щодо своєї скарги, але не згодні з ним — маєте право подати скаргу до органу або посадової особи вищого рівня. Наприклад, якщо не вдалося владнати ситуацію на рівні головного лікаря — подати скаргу до місцевого департаменту охорони здоров’я. Водночас не варто затягувати: маєте місяць після того, як вас ознайомили з рішенням. Інакше ваш запит можуть відхилити (виняток — поважна причина порушення термінів).

Скільки часу можуть розглядати звернення:
до 15 днів — звернення, які не потребують додаткового вивчення;
до 30 днів — звернення, які потребують додаткового вивчення;
до 45 днів — звернення, вивчити обставини яких неможливо у 30-денний термін; про це мають повідомити людині, яка подала звернення.

Комментировать

Нажмите для комментария

    Ми на Facebook