В МОЗ продовжується напрацювання ідей та практичних рішень, щодо електронної системи охорони здоров’я. І ми продовжуємо освітлння цієї теми.
Ключові принципи загальної системи eHealth згідно із планом реформ охорони здоров’я:
- Система має гарантувати повну захищеність інформації. Доступ до інформації про пацієнта можуть мати лише авторизовані користувачі системи за згодою пацієнта.
- Актуальність та цілісність у реальному часі для прийняття якісних медичних рішень лікарем та забезпечення захисту цих рішень.
- Цілісність та безперервність записів про догляд та здоров’я (електронна медична
- картка).
- Доступність повної інформації медичному працівнику, коли він її потребує та має право
- доступу до неї.
- Інтеграція в сфері охорони здоров’я на всіх рівнях надання медичної допомоги.
- Загальна інтеграція з іншими релевантними державними е-сервісами.
- Слідування Європейським принципам для подальшої інтеграції з ЄС.
- Інтероперабельність на технічному та семантичному рівнях інформації за єдиним
- стандартом.
- Охоплення інформатизацією в усіх регіонах України на однаковому рівні.
- Зручність організації інформації про пацієнта, сам факт наявності інформації не гарантує її придатності та доступності для медичного працівника.
- Медичний працівник несе відповідальність за внесені ним дані або їх зміну. Кожен такий доступ користувача системи до даних має логуватися і залишатися у системі.
- Доступ до інформації у режимі надзвичайної ситуації (emergency). Може бути здійснений лише авторизованими користувачами та відповідний запис про доступ має бути зроблений.
- Інкрементність даних та аудит — дані не можуть бути видалені чи змінені без можливості перегляду попереднього стану та аудиту цих даних.
- Швидкий доступ до релевантної статистики та анонімізований доступ для безперервної підтримки рішень НСЗУ в менеджменті національної охорони здоров’я.
- Постійна підтримка поінформованості лікарів через можливість отримувати в системі критично важливу для роботи найактуальнішу інформацію.
- Вільний вибір технічного рішення та конкурентність у системі (рівний доступ на ринок).
- Зрозуміла та чітка співпраця — виявлення та встановлення чітких прав, відповідальностей
- та зобов’язань усіх сторін.
- Орієнтованість на споживача.
- Врахування можливості роботи з системою без постійного доступу до Інтернету.
Комментировать