Міністерство освіти і науки офіційно затвердило склад науково-методочних комісій, які мають розробити та затвердити нові державні освітні стандарти.
«Наразі сформовано вже вісім підкомісій для спеціальностей охорони здоров’я: “стоматологія”, “медицина”, “медсестринство”, “технології медичної діагностики та лікування”, “медична психологія”, “фармація, промислова фармація”, “фізична терапія, ерготерапія”, “громадське здоров’я”. Найближчим часом також буде затверджена підкомісія для спеціальності “педіатрія”. До складу комісій увійшли представники освітніх закладів, рекомендовані МОЗ України. Також для розробки освітніх державних стандартів будуть залучені професійні спільноти, роботодавці та центральні органи виконавчої влади. Після підготовки проекти стандартів будуть оприлюднені для громадського обговорення», — йдеться в повідомленні прес-служби МОЗ України.
Державні освітні стандарти визначають навички, компетенції та знання, якими повинен володіти студент. Таким чином, стандарти встановлюють чіткі, вимірювані цілі та інформують викладачів, якими повинні бути результати навчання, щоб студент був готовий до роботи.
Увага! План МОЗ щодо впровадження індивідуальної лікарської ліцензії поетапно
Державні освітні стандарти є обов’язковою вимогою відповідно до Закону України “Про вищу освіту”. Заклади вищої освіти мають повну автономію і саме вони відповідають за формування та зміст навчального процесу, тому освітні стандарти для Міністерства є інструментом контролю якості освіти в університетах. Це важливо, адже професія лікаря є регульованою, а допуск до роботи має відбуватись на основі єдиних стандартів, оскільки від цього залежить здоров’я та життя пацієнта.
До основних завдань науково-методичних комісій належать:
- розробка стандартів освітньої діяльності та стандартів вищої освіти;
- розробка вимог до підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників;
- розробка рекомендацій щодо наукової організації праці ЗВО, нормування часу для планування й обліку навчальної роботи, основних видів методичної, наукової, організаційної та виховної роботи;
- надання висновків щодо пропозицій до переліку галузей знань і спеціальностей;
- надання експертної консультації щодо організаційно-методичного забезпечення освіти, впровадження нових освітніх технологій і методів навчання, інноваційних освітніх та інформаційних технологій, дистанційної освіти, освіти впродовж життя, визнання неформального та інформального навчання.
Комментировать