Програма медичних гарантій, яка забезпечує лікарням оплату з державного бюджету за надані медичні послуги, а пацієнтам – безоплатне їх надання, продовжує працювати і в воєнний час.
Консультації лікарів, діагностика, інструментальні дослідження, медичний супровід, проведення операцій тощо у медзакладах, які мають договір з НСЗУ, є безоплатними для пацієнтів.
За проведення компʼютерної томографії (КТ) також сплачує держава.
Зробити КТ безоплатно можна у медзакладах, які підписали договір з НСЗУ на амбулаторну допомогу і мають відповідне обладнання та можливості для проведення обстеження.
Дізнатись адресу та контакти найближчої лікарні, в якій можна безоплатно зробити КТ, допоможе оператор контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 (поки що, з міркувань безпеки, ці дані на офіційному сайті НСЗУ закриті).
Звертаємо увагу, що проведення обстеження є безоплатним для пацієнта, якщо він має показання до КТ та направлення від лікаря.
За направленням необхідно звернутись до сімейного або лікуючого лікаря.
Якщо лікар, оглянувши пацієнта та зважаючи на клінічні показники, бачить потребу в КТ, він виписує необхідне направлення. Щоб забезпечити доступ пацієнтів до медичних послуг, під час війни діють як електронні, так і паперові направлення.
«Якщо за результатами проведеного КТ лікар бачить необхідність провести комп’ютерну томографію в іншій зоні тіла пацієнта, то таке дослідження також проводиться безоплатно для пацієнта», – наголошує міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко, який нещодавно, відвідуючи регіональну лікарню, виявив, що комп’ютерну томографію додаткових зон лікарі оформлювали як платну послугу закладу.
Нагадуємо, що наразі українці, які були змушені змінити місце проживання через військову агресію рф (тобто є внутрішньо переміщеними особами), мають можливість отримувати первинну медичну допомогу та потрапити на прийом до сімейного лікаря, терапевта чи педіатра:
- за місцем фактичного перебування,
- без декларації,
- у будь-якій лікарні, якщо вона здатна забезпечити необхідне лікування.
Вимагання плати за проведення КТ є порушенням прав пацієнта. У такому випадку можна подати скаргу до головного лікаря (медичного директора), до департаменту охорони здоров’я у вашому місті чи регіоні або до власника медзакладу – відповідного органу місцевої влади (зазвичай у назві лікарні зазначено, хто є її власником).
Якщо не вдається вирішити проблему на місцевому рівні, подайте скаргу в НСЗУ через контакт-центр (16-77) чи на електронну адресу info@nszu.gov.ua або листом на адресу: 04073, м. Київ, пр-т Степана Бандери, 19.
Як оформити скаргу – детальніше можна дізнатись за посиланням.
Звертаємо увагу: якщо пацієнт перебуває на лікуванні у стаціонарі, то усі необхідні обстеження входять до відповідного пакету послуг та проводяться одразу в тій лікарні, куди його госпіталізували. Наприклад, у разі медичної допомоги пацієнтам з коронавірусом в умовах стаціонару.
Комментировать