Мысли вслух

Говорити, що реформа почнеться в зазначені терміни, неможливо

Реформа медицини, медпросвіта
Нам необхідний грамотний професійний менеджмент, щоб забезпечити ефективні довгострокові зміни в системі, бо ми всі прагнемо до позитивних результатів, а не до процесу заради процесу.

Реформа — це комплексні рішення. І говорити про її провал або успіх, спираючись на окремі результати, — неправильно. Ми зможемо оцінити успіх реформи тільки у віддаленій перспективі. Що до е-health, то для того щоб зараз говорити про відповідальність, необхідно було укласти договір між МОЗ та організацією. І не просо укласти з кимось навмання, а провести тендер. У договорі повинні бути повністю прописані умови, хто відповідає, який результат очікується і в які терміни.

Дмитро Вернигор
Медичний директор,
Віце-президент ПДМШ ім. Миколи Пирогова

Якщо все це незадокументовано — відповідальних немає. Відповідальні повинні призначатися на конкурсній основі, а не на основі обіцянок. Державні служби не мають права вірити на слово. Якщо таких документів не існує, отже неправильно організований процес. На якій підставі якась конкретна організація була залучена для реалізації електронної системи охорони здоров’я? Без конкурсу, непрозоро від самого початку.

Щоб коментувати «провал реформ», необхідно оперувати тільки перевіреними фактами

За наслідки такого залучення несуть відповідальність чиновники, які взяли таку форму роботи.

У мене виникло ще одне запитання. До 31.12.13 реформа вже проводилася, тоді ж створювався і був створений (хоч і не повністю) реєстр пацієнтів. Там містилися ті самі горезвісні персональні дані, включаючи дані паспортів і ІД. Хто оцінив вже створене? Де і в кого зберігаються ці дані? Як забезпечується захист персональних даних? Немає інформації про те, що зараз з цими даними, і немає якісної оцінки виконаної роботи і отриманої інформації.

Тепер ми знову переробляємо ту саму роботу і, припускаю, можемо зіткнутися з тими ж питаннями — як процес здійснюється і що буде в перспективі?

Все повинно бути закріплено в законах, а не в листах, деклараціях і меморандумах.

А зараз є тільки 3 закони, що стосуються безпосередньо реформи системи охорони здоров’я.

Це закон № 6327 про державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів, що стосується зміни схеми фінансування ОЗ. Але є закон, який юристи вважають більш важливим, — закон № 2309 про внесення змін до деяких законодавчих актів України відносно удосконалення законодавства з питань ДІЯЛЬНОСТІ закладів охорони здоров’я, який коротко називають законом про автономізацію.

Також є закон № 7117 про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості.

Усе. Більше законів не прийнято.

Кожен закон починає повноцінно діяти, коли прописані всі підзаконні акти. За даними законам необхідної супровідної нормативної документації немає, тобто вони недієздатні.

Отже говорити, що реформа почнеться в зазначені терміни, — неможливо.

Чому «реформа зірвана» і чи запрацює Е-health?

Це питання до державних службовців, це зона їх відповідальності.

Але зараз наше завдання (медичної спільноти і суспільства в цілому) — не звинувачувати, а допомагати. Якщо міністерство готове до співпраці, то в Україні досить грамотних фахівців, які можуть допомогти в реалізації реформ. Повторюся: не потрібно звинувачувати, потрібно допомагати!

Нам необхідний грамотний професійний менеджмент, щоб забезпечити ефективні довгострокові зміни в системі, бо ми всі прагнемо до позитивних результатів, а не до процесу заради процесу.

Вимагали реформ — користуйтеся можливостями. Використовуйте доступні механізми, а не звинувачуйте опонентів у всіх смертних гріхах.

Дмитро Вернигор
Медичний директор,
Віце-президент ПДМШ ім. Миколи Пирогова

Комментировать

Нажмите для комментария

Мы на Facebook