Лікарі відпочивають Статті

6 смаків аюрведи

У загальному сенсі аюрведу називають «наукою про життя», «життєвою наукою» або «наукою про довголіття», так чи інакше тлумачачи значення санскритських слів «āyus» ( «довге життя», «значення життя», «принцип життя») і « veda »(« знання »,« наука »).

На практиці ж з’ясовується, що аюрведа — це дуже складна філософська система, на повне вивчення всіх аспектів якої може піти все життя.

Науковий  підхід?

Перш за все, треба зазначити, що більшість людей, які пропонують «швидке і природне зцілення, засноване на НАУКОВОМУ аюрведичному підході» — звичайнісінькі шарлатани.

Звичайно, Аюрведа вивчається, і багато її аспекти прийняті на озброєння вченими багатьох країн. Наприклад, давно доведено, що лікарські трави, описані в давньоіндійських трактатах, досить ефективні, і зараз вони активно використовуються як в лікувальних, так і в косметичних цілях. Це, наприклад,  такі трави, як: амалакі (амла), арджуна, балу, гудучі, солодка, гуггул, тріпхала, харітакі, білви, агнімантхі, шіонакі — і багато інших.

Та найголовніша перевага Аюрведи не тільки в тому, що давньоіндійські мудреці зуміли описати дію тих чи інших трав на людський організм. Вони створили свою, зовсім відмінну від західної, філософію медицини, кожен елемент якої тісно взаємопов’язаний з іншими аспектами повсякденного життя людини.

6 смаків для нашого стану

Давньоіндійська медицина вважає, що смаки продуктів або трав мають певні фізіологічні ефекти і застосовуються в системі діагностики та лікування. За аюрведою розрізняють шість смаків, кожен з який має свої властивості і  пов’язаний з певним емоційним станом людини, може впливати на його організм як позитивно, так і негативно.

  • Солодкий смак (Madhura) дає як радість, задоволення, але при зловживанні може проявитися схильність до ліні, небажання вирішувати проблеми; Солодкі продукти годують, охолоджують, зволожують, змащують, і збільшують вагу;
  • Солоний (Lavan) — найчастіше викликає схильність відчувати насолоду, але при зайвому вживанні людина буде схильною до гедонізму; Солоні теплі продукти, стимулюють, пом’якшують, змащують, і збільшують вагу;
  • Кислий смак (Amla) стимулює різного роду діяльність, але при частому вживанні дає такі емоції, як образа і заздрість; Кислі теплі продукти, змащують, і збільшують вагу;
  • Гірький (Katu) — дає відчуття легкої незадоволеності, яка стимулює до дії, тонізує, але зворотна сторона — почуття прикрості; Гіркі продукти прохолодні, сухі, очисні і зменшують вагу;
  • Гострий смак (Tikta) при зайвому вживанні може викликати гнів; Гострі продукти теплі, сухі, стимулюють, і зменшують вагу;
  • Терпкий смак (Kasaya) породжує відчуття страху. В’язкі продукти, прохолодні, сухі, зменшують нерухливість.

Залежно від того, в якому емоційному стані знаходиться людина, виникає бажання вживати продукти того чи іншого смаку. За вибором певних смаків людиною можна визначити, в якому віна стані.

Також, знаючи стан людини, за допомогою смаків можна його коригувати. Тому можна визначити, які смаки корисні тій чи іншій людини, а які — не дуже. От така система.

Комментировать

Нажмите для комментария

    Ми на Facebook