Еббінгауз Герман став відомим як дослідник людської пам’яті.
24 січня 1850 року в Німеччині народився Еббінгауз Герман — психолог, який вивчав різноманітні механізми запам’ятовування.
Герман протягом всього свого життя проводив безліч експериментів для визначення потенціалу людської пам’яті.
Він створив своєрідну криву забування, яка відображала наскільки довго зберігається в пам’яті засвоєна інформація.
Герман Еббінгауз пропонував своїм пацієнтам запам’ятовувати безглузді трибуквені склади. При «механічному запам’ятовуванні» (коли людина не розуміє те, що вона вчить), через 1 годину в пам’яті залишається лише 44% вивченої інформації. Через 1 тиждень залишається лише 25% від вивченої інформації.
При усвідомленому запам’ятовуванні із засвоєнням нової інформації все набагато краще. Але в ході експериментів все ж з’ясувалося, що більша частина інформації забувається в перші кілька годин після заучування.
Виникло питання, як поліпшити цей процес?
Один з експериментів показав, що в результаті повторення вивченого матеріалу швидкість забування значно зменшується. Таким чином психологом був зроблений висновок, чим більше повторень, тим краще запам’ятовується інформація.
З експериментів по визначенню швидкості забування зроблені наступні висновки:
1.Одноразове вивчення будь-якої інформації є неефективним.
2.Запам’ятовувати велику інформацію для її кращого засвоєння необхідно кілька разів.
Якщо для засвоєння інформації у людини є всього 1 день, в цьому випадку найефективнішою схемою буде:
- 1-е повторення через 15-20 хв після заучування.
- 2-е повторення через 6-8 годин.
- 3-е повторення через 24 години.
Дуже важливо здійснювати повтор інформації — активно, тобто не монотонно перечитуючи її, а намагаючись витягти найголовніше беручи інформацію зі своєї пам’яті і лише зрідка підглядаючи в надрукованний матеріал.
Якщо для вивчення важливої інформації у людини є більше доби, то для того щоб матеріал був засвоєний максимально, повторювати його потрібно за такою схемою:
- I раз повторювати завчену інформацію слід в день заучування.
- II раз на 4-й день.
- III раз на 7-й день.
Якщо обсяг інформації, який слід запам’ятати дуже великий, повторювати її необхідно в 1-й раз в повному обсязі, у 2-й раз тільки ключові моменти, 3-й раз необхідно повторити весь обсяг але в іншому порядку.
Психологу вдалося виявити одну особливість яка покращує запам’ятовування і дав він їй назву — «ефект краю». Якщо швидко прочитати набір слів, які написані на аркуші, то запам’ятається краще всього слова на початку і в кінці.
26 лютого 1909 року Еббінгауз Герман пішов з життя, але отримані психологом результати експериментів із запам’ятовування були підтверджені і взяті за основу для подальшого розвитку в роботах Геттінгенського професора Георга Е. Мюллера і його учнів.
Комментировать